ISO 9001-2008 / ISO 14001-2004
Odabir pravog antifriza za vaše vozilo nije nešto što treba shvatiti olako. Kombinacija poštivanja preporuka proizvođača, razumijevanja različitih vrsta antifriza i pravilnog održavanja rashladnog sustava, osigurava dugotrajnu zaštitu i optimalne performanse vašeg motora. Pravovremena zamjena antifriza ne samo da produljuje vijek trajanja motora, već i značajno smanjuje rizik od nepredviđenih kvarova. Kliknite ovdje da saznate više.
Antifriz je ključan za održavanje temperature motora unutar optimalnih granica, sprječavanje smrzavanja tekućine u hladnijim uvjetima te zaštitu od korozije unutar sustava hlađenja. Osim toga, antifriz također sprečava stvaranje naslaga kamenca i osigurava podmazivanje vitalnih dijelova sustava hlađenja. Neodgovarajući antifriz može uzrokovati koroziju, taloženje nečistoća, smanjenje efikasnosti hlađenja te u krajnjem slučaju dovesti do pregrijavanja i ozbiljnih kvarova motora. Zato je odabir odgovarajućeg antifriza prema vrsti vozila od iznimne važnosti.
Postoji nekoliko glavnih vrsta antifriza koje se razlikuju prema kemijskom sastavu, boji i svojstvima. U nastavku su najčešći tipovi antifriza:
1. Inorganic Acid Technology (IAT)
IAT antifriz je tradicionalni tip antifriza koji se koristi već desetljećima. Ovaj antifriz sadrži silikate i fosfate, koji pružaju zaštitu od korozije, ali se s vremenom troše, zbog čega je potrebno češće mijenjanje. Najčešće ga nalazimo u starijim vozilima proizvedenima prije 1990. godine. Preporučuje se mijenjanje ovog tipa antifriza svake dvije godine ili svakih 50.000 kilometara.
2. Organic Acid Technology (OAT)
OAT antifriz je moderan tip koji koristi organsku kiselinu za sprječavanje korozije. Ovaj antifriz pruža dugotrajnu zaštitu, a intervali mijenjanja su znatno dulji, obično između pet i sedam godina ili svakih 250.000 kilometara. Koristi se prvenstveno u novijim europskim, azijskim i američkim vozilima. OAT antifriz nije kompatibilan s IAT antifrizom, pa je važno ne miješati ove dvije vrste.
3. Hybrid Organic Acid Technology (HOAT)
HOAT antifriz kombinira najbolje osobine IAT i OAT tehnologije. Sadrži i organske kiseline i inhibitore korozije kao što su silikati, što ga čini odličnim izborom za vozila koja zahtijevaju visoku zaštitu od korozije. Interval mijenjanja je sličan OAT antifrizu, a ovaj tip se često koristi u vozilima proizvedenima od strane europskih i američkih marki.
4. NAP-free HOAT
Ovaj tip HOAT antifriza je dodatno prilagođen za vozila koja zahtijevaju formulacije bez nitrita, amina ili fosfata. Najčešće se koristi u vozilima visokih performansi, te onima koja su namijenjena za vožnju u ekstremnim uvjetima.
Prilikom odabira antifriza, važno je slijediti preporuke proizvođača vozila. Svaki proizvođač daje specifične smjernice o vrsti antifriza koja je optimalna za određeni model. Osim toga, potrebno je uzeti u obzir sljedeće faktore:
1. Tip vozila i motor
Različite vrste vozila imaju različite zahtjeve kada je u pitanju antifriz. Na primjer:
● Putnička vozila: Većina putničkih vozila koristi OAT ili HOAT antifriz, no uvijek je najbolje provjeriti specifikacije u priručniku vozila.
● Gospodarska vozila: Kamioni i kombiji često zahtijevaju posebne formulacije antifriza koje su prilagođene njihovim težim uvjetima rada.
● Vozila visokih performansi: Sportski automobili i luksuzna vozila obično zahtijevaju napredne HOAT ili NAP-free HOAT formulacije koje nude vrhunsku zaštitu u ekstremnim uvjetima.
2. Klima i uvjeti vožnje
Ako živite u području s ekstremno niskim ili visokim temperaturama, važno je odabrati antifriz s odgovarajućim temperaturnim rasponom. Također, vozila koja se koriste u otežanim uvjetima (npr. česta vožnja uzbrdo ili u prometnim gužvama) mogu zahtijevati formulacije koje bolje podnose visoke temperature i intenzivniji rad motora.
3. Kompatibilnost i miješanje antifriza
Vrlo je važno ne miješati različite tipove antifriza, jer to može uzrokovati stvaranje taloga, smanjenje efikasnosti hlađenja i eventualno oštećenje motora. Ako niste sigurni koju vrstu antifriza imate u svom vozilu, najbolje je u potpunosti isprazniti sustav hlađenja prije nego što dodate novu vrstu antifriza.
Redovita provjera razine antifriza ključno je za održavanje ispravnog rada sustava hlađenja. Slijedite ove korake:
1. Provjera razine: Provjerite razinu antifriza dok je motor hladan. Razina tekućine trebala bi biti između oznaka "Min" i "Max" na spremniku.
2. Provjera boje: Antifriz bi trebao zadržati svoju boju. Ako primijetite promjenu boje (npr. tamno smeđa), to je znak da ga treba zamijeniti.
3. Dodavanje antifriza: Ako razina nije optimalna, dodajte odgovarajuću vrstu antifriza prema preporuci proizvođača.
Pravilna zamjena antifriza uključuje nekoliko ključnih koraka:
1. Provjerite stanje postojećeg antifriza - Upotrijebite tester za antifriz kako biste provjerili točku smrzavanja i vrenja tekućine.
2. Ispustite stari antifriz - Potpuno ispustite stari antifriz, uključujući iz grijača i svih povezanih cijevi.
3. Isperite rashladni sustav - Koristite destiliranu vodu ili specijalizirani čistač kako biste isprali ostatke i naslage.
4. Napravite ispravnu smjesu - Većina antifriza se miješa u omjeru 50:50 s destiliranom vodom, no uvijek provjerite upute proizvođača.
5. Napunite rashladni sustav - Napunite sustav novim antifrizom i ispustite eventualni zrak iz sustava.
6. Provjerite razinu antifriza nakon vožnje - Nakon što vozilo postigne radnu temperaturu, provjerite razinu antifriza i po potrebi dolijte.
Redovita provjera razine antifriza i stanje rashladnog sustava ključni su za dugotrajnu pouzdanost vozila. Preporučuje se provoditi kontrolu rashladnog sustava barem dva puta godišnje, prije ljeta i zime. Također, izbjegavajte miješanje različitih vrsta antifriza, jer to može uzrokovati stvaranje taloga i smanjiti učinkovitost rashladnog sustava.
Copyright © PENA Autokozmetika d.o.o. Sva prava pridržana. │ Politika privatnosti │ Pravila o kolačićima